PRACTICAREA MULȚUMIRII

Câteva sfaturi pentru a dezvolta mulțumirea în viața noastră;
Când a fost ultima dată când i-ai mulțumit Domnului pentru toate binecuvântările, pentru toate amănuntele? Scrie pe un caiet motive de mulțumire, insistă asupra lor și mulțumește-I fără să uiți vreuna din ele.

Când ai spus ultima dată cuvinte de mulțumire și de recunoștință față de soțul, soția, copiii tăi, sau față de colegii de școală sau de servici, vecini, frați, surori, păstori, lideri, sau altora care nu se așteaptă? Chiar dacă, doar 10 la sută ai cuvinte de mulțumire, spune-le tare persoanei respective și ai să vezi reacția. Toată lumea are nevoie de acest medicament, să dea și să primească mulțumire, atenție, complimente și recunoștință.

Când te-ai oprit din alergarea și agitația lumii acesteia, ca să-ți faci timp să te gândești la situații și persoane din viața ta, care te-au ajutat, ca acum să le mulțumești? Dezvoltă zilnic această atitudine a mulțumirii.

Când te-ai sculat de dimineață, ai meditat tu mai întâi la bunătatea Domnului, iar când te-ai culcat ai înumărat, câte motive de mulțumire ai găsit? De câte necazuri te-a scutit Domnul și tu nici nu ai știut? I-ai mulțumit pentru a doua șansă?

Arată-ți recunoștința față de toți din jurul tău, ca și cum ar fi ultima zi din viața ta, fiind conștient că mulțumirea ta va tranforma ziua sau chiar viața cuiva.

Ca să vezi câte motive de mulțumire ai, nu te compara cu cei mai mari, mai bogați, mai deștepti, ci cu ceilalți care-s în suferință.

Fă-ți timp ca să aduci bucurie în viața cuiva, nu numai celor din familie, ci altora de pe stradă sau care acum sunt în închisoarea durerii și a nemulțumirii. Fă-ți zilnic un scop din aceasta, ca să aduci primavara în viața celui înghețat.Tu poți aduce speranță în viața celui dezamăgit, tocmai prin forța mulțumirii și a bucuriei.
Mulțumirea aduce bucurie. Nemulțumirea aduce întristare și chin.

Eram odată într-o perioadă de post mai lung, înainte de a pleca în misiune. Eram tristă și nu înțelegeam de ce. Atunci l-am întrebat pe Domnul de ce nu am bucurie? El mi-a răspuns așa de repede, încât nu mă așteptam. El mi-a zis cu blândețe;”Uită-te în inima ta!”Imediat, Duhul Domnului mi-a arătat inima mea în care am găsit NEMULȚUMIRE. Când postești mai multe zile, ești mult mai sensibil la șoapta Duhului și înțelegi imediat ce este în inima ta, încât nu te poți ascunde, nici justifica. Ca un reflector puternic Duhul Domnului îți arată impuritățile inimii, numai să fii sincer ca să le mărturisești și să te pocăiești de ele.

Eram nemulțumită de mine, de soț, de neascultarea copiilor, de multe aspect ale vieții și indirect eram nemulțumită de Dumnezeu; de ce nu-mi răspunde la rugăciunile mele, care erau așa de urgente. Am început ca să realizez grozăvia acestui păcat când Domnul m-a călauzit la pasajele din Cuvântul Său, în care poporul evreu a cârtit, a murmurat, a fost nemulțumit de viața din pustie, nemulțumiți de mană. Această nemulțumire i-a dus la necredință și la răzvrătire împotriva Lui Dumnezeu. (Psalmul 78)
Poporul s-a răzvrătit, și au uitat ce Dumnezeu a făcut pentru ei. Ei au zis;
“Oare va putea Dumnezeu să ne pună o masă în pustie?”(v19)
Și vedem cum Dumnezeu s-a mâniat pe ei și i-a pedepsit. Atunci am înțeles, căci rădăcina nemulțumirii mele este de fapt necredința. Atunci Domnul mi-a vorbit din nou.
“TU EȘTI NEMULȚUMITĂ pentru că NU TE ÎNCREZI în Mine, că Eu pot totul, că Eu Domnul tău voi putra de grijă de toate nevoiel tale.Tu ai uitat Cuvântul promisiunilor Mele. Ai uitat că sunt un Dumnezeu credincios, și că am ochii îndreptați asupra ta. Tu ai uitat că Eu ascult rugăciunea, că am luat aminte la ea și la vremea Mea, voi răspune. Nemuțumirea întunecă mintea voastră, aduce îndoială, cu privire la Mine, vă tulbură, vă pierdeți pacea și bucuria. Când ești mulțumit, ești bucuros, ai pace și mergi prin credință că Eu voi lucra.”

Atunci am înțeles de ce nu am bucurie. Am înțeles ce mult pierdem când nu avem o inimă mulțumitoare și nu ne încredem în Dumnezeu.
De asemenea suferim și întristăm fața Domnului când suntem nemulțumiți de felul cum arătăm, de condițiile pe care le avem, pentru că ne comparăm mereu cu alții. Aici cădem din nou la test căci Dumnezeu ne-a poruncit clar ca să nu poftim nimic din ce au alții mai bun și mai frumos decât noi. Această nemuțumire, de fapt este o poftă nesatisfăcută. Vrem mereu mai mult. De aici, dacă mergem mai la rădăcina inimii noastre, găsim nesiguranță, inferioritate și de aceea vrem să arătăm că noi suntem sau avem mai mult ca alții. Prin aceasta ne păcălim pe noi înșine, și ascundem de fapt slăbiciunile, în loc să venim la Hrisos ca să ne elibereze de aceste rădăcini…
Adevărata smerenie, este mulțumitoare în orice și cu orice.
Singura nemulțumire o putem avea doar cu privire la relația noastră cu Domnul, să vrem mereu mai mult din El, să-L iubim mai mult, să căutăm mai mult fața Lui și să-l lăudăm și să-I mulțumim mai mult.

Lasă un răspuns

