CONTINUARE -RĂBDAREA

Răbdarea lucrează împreună cu pacea Lui Dumnezeu.
Răbdarea tace și sufere-n tăcere, cu speranța răspunsului dorit.
Toate roadele Duhului Sfânt nu se nasc peste noapte, ci se formează, prin suferință și răbdare, dacă decidem ca să lucrăm împreună cu El, studiind Cuvântul Domnului și punându-l în practică. Ca să dezvoltăm răbdarea avem nevoie de puterea și bunătatea Lui Dumnezeu.
“ pentru ca, astfel, să vă purtați într-un chip vrednic de Domnul, ca să-I fiți plăcuți în orice lucru, aducând roade în tot felul de fapte bune și crescând în cunoștința lui Dumnezeu,
întăriți, cu toată puterea, potrivit cu tăria slavei Lui, pentru orice răbdare și îndelungă răbdare, cu bucurie.”(Coloseni 1;10-11)
Sunt persoane care sufere de ani de zile din cauza soțului nepocăit, sau a copiilor care s-au depărtat de Domnul, sau vreo nedreptate în familie, în biserică sau la servici. Si atunci ei zic; Câtă răbdare să mai ai?
Îmi dau seama că nu este deloc ușor. De aceea eu am scris ca să ne cercetăm întâi pe noi înșine, să vedem dacă în noi este ceva care împiedică rugăciunile noastre. Sau nu ne rugăm cu credință, sau nu am ajuns încă să-L cunoaștem și să-L iubim pe Dumnezeu din toată inima și atunci ne vom încrede în El, indiferent de încercarea prin care trecem.
Dumnezeu lucrează pe mai multe fronturi în același timp, pentru că El este Omnipotent și Omniscient. În timp ce formează în noi răbdarea, El lucrează ca să atragă la El pe cei pentru care noi ne rugăm. În vremea de formare a răbdării, să nu stăm mereu posomorâți, nemulțumiți și descurajați. Trebuie să învățăm să ne bucurăm în necaz, să ne bucurăm în încercare, să ne bucurăm în răbdare, așa cum ne spune Cuvântul.
“Cum să te bucuri când soțul e nepocăit și mă bate”? Poate zice cineva.
“Cum să mă bucur când copiii mei s-au dus în lume, și trăiesc în păcat?
Cum să mă bucur când nu am bani, și sunt bonlavă”? Poate zice altcineva.
Dacă Cuvântul ne spune să ne bucurăm, înseamnă că se poate să ne bucurăm în orice încercare, dar să privim numai la Isus. Ne putem bucura în El în vremea de așteptare, cu bucuria căci vine răspunsul. Credem că vom primi și vom avea.
Credința este necesară în formarea răbdării. Aștepti răspunsul cu credință și răbdare.
“ să nu vă leneviți, ci să călcați pe urmele celor ce, prin credință și răbdare, moștenesc făgăduințele.”(Evrei 6;12)
Când copiii erau mici aveam nevoie de un fel de răbdare. Dar am constatat că răbdarea trebuie să crească odată cu ei. Acum am nevoie de o altă măsură de răbdare până îi văd transformați de Domnul și umpluți de Duhul Domnului.
Am văzut din viața mea, căci am suferit multe pentru că nu am avut răbdare. Nerăbdarea noastră, îl întristează pe Dumnezeu pentru că dovedește că nu avem încredere în El și ne supărăm, ne certăm, vrem să forțăm cumva mâna Domnului, ca să scăpăm de apăsarea și luptele lăuntrice care ne chinuiesc.
Așa cum am mai scris, trebuie să nu uităm că trăim pe această planetă, controlați de timp. Pe acest pământ Dumnezeu a lăsat o lege a creșterii, a dezvoltării, de care depindem. Un copil are nevoie de timp ca să crească, și dacă este sănătos, nu va ieși decât la 9 luni, așa cum a fost hotărât de Atotînțelepciunea Lui Dumnezeu. Mama copilului trebuie să aștepte cu răbdare timpul ca să se bucure de el, apoi începe o altă treaptă de răbdare pentru creșterea copilului.
O sămânță, de asemenea are nevoie de timp ca să crească. Prima dată ea este în pământ, în întuneric, unde încet și cu răbdare începe să încolțească. Apoi când a ieșit la lumină, urmează o nouă treaptă de creștere până la rodire.
Fermierul are răbdare până sămâmța crește.El știe timpul și rămâne în pace.Tot așa și noi avem nevoie de răbdare și pace, până vedem schimbare în viața noastră, a copiiilor, a soților, etc.
“ Fiți, dar, îndelung răbdători, fraților, până la venirea Domnului. Iată că plugarul așteaptă roada scumpă al pământului, și îl așteaptă cu răbdare, până primește ploaie timpurie și târzie. Fiți și voi îndelung răbdători, întăriți-vă inimile, căci venirea Domnului este aproape.”(Iacov 5 ;7-8)
(Fragmente din noua carte; „BIRUITORI PRIN INCERCĂRI”)

Lasă un răspuns

